24 Haziran 2008

Örtmenim hakettin ama…

“Misoğğğ”
Ayy. Eyvah diyorum içimden. Halbuki ne güzel gerginliğimi yenip gelmiştim sınava. Bunu mu görecektim sabah sabah? Aslında iyi bir insan, biliyorum. Ama beni de, deliyi de çok üzmüştü ilk senemizde. O deliyi, ben de onu ağlatmıştım. Bir temiz. Heheh. Biliyorum ayıp, ama o o zaman bilmemişti bunu. Özür de dilememişti. Ben de dilememiştim. Öyle sona ermişti ilişkimiz.

“A meraba, günaydın.”
“Miso, sana çok iyi bir haberim var.”

Ne olabilir ki? Sen bana bırak çok’u, iyi bir haber bağlamında ne anlatabilirsin ki? Mesela yeni hocaları eğitme işi sona erdi dese? (Ya inanılmaz, şimdi de ablası kan alıyor. Hem de bizimkinden çok daha fena bir şekilde)

“Ya? Ne oldu?”
“Benim büyük kız dörde geçtiği için öğretmenine yemek verdik. Yine birinci sınıf alıyorsunuz bu sene, değil mi, diye sorduk. Yok, dedi, 1-E’nin öğretmeni ayrılmış, o sınıfı alıcam dedi.”
“Ya C, ciddi misin? Neden ayrılmış?”
“Yok şekerim, ayrılmamış, postalamışlar. (Şekerim? Ne zamandan beri? Ama öyle bir haber ki bu, bir süreliğine birbirimizin şekeri filan olabiliriz yani. Pis, oportunist miso!) Öğretmen ayrılmış dedi ama kaş göz etti. (Ya madem böyle bir haber veriyor, niye kaş göz ediyor, söylesene kadın dosdoğru) Herhalde şikayetler artmış.”
“Sizin öğretmen nasıl biri?”
“Aman sizinkinden sonra şeker gibi. Tatlı-sert.” (öğğğ, gene mi, önceki için de böyle demişlerdi, bir de çok başarılı demişlerdi. Tatlısına hiç rastlayamadık yıl boyu. Bağırıp durdu. Diğer sınıfların velileri bile şok oldu, o kadar yani) “Yok, bakma öyle, cidden çok iyi bir öğretmen. Haydi hayırlı olsun.”
“Çok iyi bir haber cidden, teşekkür ederim.”
“Baaay”. (Bu Amerika’da büyümüş, serpilmiş, böyle konuşuyor, kusura bakmayın)

Aralık gibiydi sanırım, bir doğumgününde konuyu açmıştım da, hanımefendiciyim diye konuşan bir gerzek lafı ağzıma tıkamıştı. Ben de fazla bir şey söylememiştim. (Belki de sıkıntı çeken bir bendim, hatta o zaman buraya da yazmıştım.) İki üç hafta önce Ilgaz’a yalancıktan doğumgünü yaptık. Okul arkadaşlarını istedi yalnızca. O gün servis yapmaktan pek sohbete katılamadım ama veliler öğretmeni çok sıkı çekiştirdiler. Bıyık altından gülüp durdum. (Bıyık da gerçek, terbiyesiz Kıvır’a göre sigaralı ortamda sararıyor bile, heheh) Akıbeti bu olacakmış demek.

Ama mutluyum ben. Kusura bakmasın kimse. Biz de öğretmeniz ama kimseye böğürüp durmuyoruz. Kimsenin el kadar çocuğunu da ürkütmüyoruz. (Deve kadarları korkutuyoruz; o da gerektiği kadar)

Marrruu, heeeeyyy

10 yorum:

tavsan dedi ki...

Yani Ilgaz'in ogretmeni degisiyor, oyle mi? O vakit cok sevindim, umarim yeni ogretmen iyi bir insan, iyi bir egitimci cikar.
Bir de birsey itiraf etmek istiyorum; deliye de soylemedim daha once; ama kimselere soylemek yok: benim kocam bir zamanlar sizin bolumde asistandi ama ingilizce hocasi olarak degil. Ama bu anladigim kadariyla deliyle sen bolume girmeden once. Ve cok cekti oradaki hocalardan; iyi bir Cem Yilmaz gosterisi cikartacak kadar cok malzeme birikmisti elinde. Hatta kadin dusmani olacakti yani az kalsin.
Ben gerci cok tanismadim kimselerle ama simdi sen bolumden birilerinden bahsedince belki kocam da ayni kisiyle ilgili benzer giciklikta anilara sahip olabilirmis gibi geldi. Hatta dedikodu damarim kabardi:P
Hatta benim de bir tane anim var onu yaziyim ben bir ara.

figen dedi ki...

misocum bu sizin okul sürekli öğretmen postalıyormuş diye duydum hemde veli şikayetleri sebebiylen doğrumuki?(benim bir arkadaşda gecici süre örtmenlik yapmıştı orda) biz 2 yıl sonraki başlayacağımız ilkokul için araştırmalara başladıkya her okul hakkında neler neler duyuyoruz, evde eğitimmi versek nappsak diyorum.umarım gelen gideni aratmaz yazık minik çocuklara..

Köşenin Delisi dedi ki...

Hayırlı uğurlu olsun Misocum. Ama haberin geldiği yer itibariyle pek güvenemedim ben :P Malum kendisini de pek iyi bir eğitimci olarak görüyor ya bu şahıs, o açıdan...

Tavşan ciddi misin ya? :) Yalnız bizim bölümde asistanlık mertebesi (:P) yok ki...acaba başka bir fakülteden mi bahsediyorsun sen?

tavsan dedi ki...

bilgisayarlar ve kullanici destegi icun; yani it assistant (research/teaching assistant kadrosuyla) vari birseydi delicim; kocam izin verirse bir ara bilahere dedikodu yapariz:P

şule dedi ki...

misom kedim, iyi olmus bu degisiklik. bal gibi tatli bir ogretmen diliyorum ilgaz'a.

hem biz deve kadarlari bile korkutmaya kiyamiyoruz ki yahu...

Elif dedi ki...

Ben de cok sevindim yahu! Neden biliyor musun? Sanki benim oglumun basina gelecekleri okuyormusum gibi, hani masalin sonunda cadi kadin gidiyor, oglum kurtuluyor filan! :oP

Demek bu kadar kisisellestirmisim olayi!

www.elifsavas.com/blog

DIAGONAL dedi ki...

yeni yıl a yeni öğretmen şimdiden hayılısı olsun bakalım umarım gelen gideni aratmazda ılgazda sende diğer velilerde rahat bir soluk alır gönül rahatlığı ile okula yolcu edersiniz ufaklıkları

miso dedi ki...

Tavsancım merhaba,
Evet, evet, çok mutluyum. Umarım Ilgaz çok caz yapmaz. Geçen gün bir başkasının öğretmeni gidiyormuş gibi ağzını aradım, hiç bir şey demedi. İyiye işaret değil yani. Bakalım, bir iki alıştırma daha çekeriz, sonra gerekiyorsa bu işin nasıl da onun hayrına işlediğini anlatırız münasip bir dille :) Bu arada hemen kocadan müsade al da dedikodu yapalım. Nasıl olsa bizi bilmiyo; ama teyzelerin hepsi orada. heheh

Figencim,
Ben bir öğretmen postalama olayı duymadım aslında. Benim burayı tercih sebebim yakın olmamız, benim personel indirimi almam (yüzde elli yahu, az değil valla) ve küçük bir okul olmasıydı (toplam 6 şube var). Ben T E D mezunuyum ama hiç aklımdan bile geçirmedim orayı çünkü artık fabrika gibi olmuş. Ben bile kaybolurum orada, bırak ufacık çocukları. Ben memnunum, yaşanan sıkıntılar da her yerde yaşanabilecek şeyler bence. Ve de yöneticiler diyaloğa son derece açık. İstersen sen belli araştırmaları yaptıktan sonra da haberleşiriz.

Delicim,
Kendi eğitmenliği konusunda haklısın ama bence tip son derece ilgili ve iyi bir anne. Ondan inandım hemen yani:)

Şulecim,
Evet ya, son derece haklı olsak bile bir şey söylemeden önce kırar mıyız diye düşünüyoruz. Hanımefendinin bağırmadığı zamana denk gelmek mucize gibi bir şeydi. İyi oldu; inşallah iyi birileri gelir. Bundan kötüsü dayak zaten; ki imkansız olduğunu düşünüyorum.

Elifcim,
Çok sağol. Kimsenin başına gelmesin cidden; hele hele miniklerin. Kurtuldu oğlum gerçekten de, darısı senin oğlunun başına gelecek harika öğretmene...

Diagonalcim,
Aratmaz, aratmaz. (İnşallah yani, lütfeeeen :)) Güzel bir yıl geçirsin sıpalar.

marruu

figen dedi ki...

misocum çok şanslıymışsınız 6 şube ne demek!!ted de benim hayalimdi ama ana sınıfına vereceğim parayla bir uzak semtten ev alır berkaya veririm dedim uçmuşlar artık z ye kadar sınıf varmış! arayışlar devam ediyorda son tercih belkim eşimin okulunun okulu olabilir(hani g olan) hani onada %50 indirim varya:))parayıda düşünmek lazım da çok kişide diyorki özel okul tü -kaka!!

ekmekcikız dedi ki...

Misocuğum,
Dilerim, yeni öğretmenle herşey yolunda gider ve Ilgaz mutlu olur.
:)