25 Ekim 2009

Kaşıntılarım


Vardır benim kaşıntılarım; arada gelir gider öyle. Mevsimlik alerji gibi. Rahat batar, bir şey dürter. Geçen sene ilk dönem bir sosyoloji dersine girmiştim misafir öğrenci olarak. Aman bir hoşuma gitti o öğrencilik ritmi, anlatamam. Her Cuma üç saatlik ders boyunca not tutuyorum. Ertesi hafta Perşembe gecesi oğlanı uyuttuktan sonra, hem bir önceki haftanın notlarını okuyorum, hem kitaptaki bölümle karşılaştırıyorum filan. Dedim ki, ülen Miso, sana böyle bir “resmi” motivasyon lazımmış. Bak ne güzel kırıp kıçını okuma yapıyorsun. Sonra köşenin delisiyle filan konuştuk. Mastır programlarına bir göz attık. Ooh, ooh, tezsiz mastırlar da var. Dal miso dal...

Duur! Önce A L E S. Mastır filan yapmak için buna girmek gerekiyormuş. İyi, gireriz. Ne vardı? Matematik + sözel. Kıvır, ben A.K. Kızılay’a gidip ağırlığı takriben 7 kilo filan olan bir kitap aldık. Konu anlatımlı ve çıkmış sorular da var.

Yaz başında bir heves başladım çalışmaya. Konu çalışıyorum, soru çözüyorum filan. Ama kardeşim, yuh insaf. Vallahi tembellik yapmıyorum ama herkesi böyle bir sınava itelemek inanılmaz bir haksızlık. Ben liseden mezun olalı 20 sene geçti. Şimdi karşımda mn bir sayıysa n basamağına şu kadar ekleyip m’den şu kadar çıkardığımızda, onu da fitil haline getirmek suretiyle ilgili işlemi yaptığımızda çıkan sonuç falan filan gibi sorular. Ya da üslü çoklar, çarpanlarına ayırmalar, EBOK-EKOK gibi yazarken bile açılımından ya da ne halt olduğundan, neden kullanıldığından emin olamadığım laflar. Dikkat deseniz 5000. Payı paydaya yazmalar, 12’yle 3’ü çarpıp bambaşka diyarlardan sonuçlar bulmalar. Bir de bu puştlar alttaki şıklara işlem hatası yaparak ulaştığın sonucu da bir şık olarak yazıyorlar ya, iyice fıttırıyorum. Anlamadığım şeyleri müdürüme ya da A.K.’ya soruyorum ama içim de ezik kırık. Çaresizlikten. Onlar da beni üzmemek için, kendimi mongol gibi hissetmemem için bir kibar- bir zaarif. Kocca adamlar eğile büküle... heheh

Sınav Kasım’ın 15’inde. Yüzdük kuyruğuna geldik. Aptal saptal sözel soruları da ayrı boğuyor ama mastır için istenen sonucu alırım gibime geliyor. Pek yüksek değil; zira gelen öğrenci profilinin matematik limiti aşikar.

Bir de artık bu sınav araç olmaktan çıktı, sanki önemli olan sınavmış gibi oldu. Daha hangi bölüme mastır başvurusu yapacağımı bile düşünmedim. Bir iki kere internetten baktım ama oturup adam gibi bir karara varmadım. Seçenekler bile muğlak. Paso matematik sorusu çözüyorum. Ya kardeşim ben bu azimle Yük. Mat. Müh felan olurum. Üç beş havuz doldurup boşalttım ya.

Olurum belki yavv.

Nah!!





4 yorum:

figen dedi ki...

ah misocum ah benim koca o sınavı bir türlü geçemiyor 70 alması lazım dersaneyle falan 50'yi zor aldı (adam zamanında cebir görmüş matematikte) naapsın yazık ya:)
birde hangi bölümden mezun olunursa olunsun yapılabilecek sorular deniyor ya kopuyorum, yuh artık güzel sanatlarda matematikmi gördük biz, taa lise bilgileriyle geçmek çok zor,notu yükseltende matematik hani,sözel kurtarmıyor!! ben 60'ı zor aldım doktora için!
sanada başarılar diliyorum 50'yi alırsın eminim geçmek için;10-15 sayısalla 50 sözel yetiyor.iyi çalışmalar..

tavsan dedi ki...

Misoooo:) Ya ben bu Turkiye'deki sinav islerine sinir oluyorum cidden. Sacma bisi herkesten istenmesi. Ben mesela simdi gaza gelip bi doktora daha yapiyim desem butun bu sinavlara yeniden girmem gerekecek. Ve bazi temel seyler neyse de senin yazdigin o EBOK EKOK vs meselelerinde de seninle ayni durumdayim; sadece adlari tanidik.
Yalniz isin resmiyete dokulmesi cidden bayaga toparlayici birsey oluyor. Yoksa konu ne kadar ilgini cekse de duzenli vakit ayirmiyorsun(rum).
Bu arada psikoloci dusunursen sosyal psikoloci calisan ogretim gorevlisi cok yakin bir arkadsim var orda;) Felsefeyi dusunuyorsan da yardimci olabilirim dersler hocalar vs hakkinda.
Kolay gelsin sana. Sinavi da iyi yaparsin eminim, hem dedigin gibi sozel bolumler icin istenen puanlar cok cok yuksek de diil zaten. Ve bence boyle salak bi sinavda kac aldigin hic onemli degil, istenilen taban puani gec yeter;)
Aslan miso!

Öykücü dedi ki...

Bravo valla.Bana para üstü alırken kafamda yaptığım işlemler bile zor geliyor:)

miso dedi ki...

Figencim,
Hay allah, eşine çok üzüldüm. Ama bizim kadar ara vermiş insanlar için 70 çok ciddi bir not cidden. Kolay gelsin diyorum. İnşallah kıvırır. Ve tabi inşallah ben de kıvırırım :)

Tavşancım,
Yardım tekliflerin için çok teşekkürler. Sınava girip çıkayım, notum da belli olsun da nerede master yapacağıma karar veririm herhalde :) Hakikaten birileriyle konuşmak çok işe yarayabilir. Sonuçta ben öyle akademisyenlik filan peşinde değilim; keyifle okuma yapmak istiyorum. Ama felsefe, psikoloji filan düşünsem bile master yapmadan önce tamamlamam gereken dersleri vermek muhtemelen bir kaç yılımı alır. Ya bilmiyorum Tavşancım, dediğim gibi, ales bir belli olsun da dökerim yine eteğimdeki taşları :)

Sevgili Öykücü,
Biraz uğraşınca acayip gelişiyor, biliyor musun? Bence sen de yaparsın. Kendi sırtımı sıvazlamaya başliycam sanırım yakında :))

marruu