20 Aralık 2009

Aaa l e s ve mastır ve kararsız miso


Efenim herkese merhabalar. Sahte bir utangaçlıkla tekrar huzurlarınızdayım. Aslında terbiyeli bir miso olduğum için hafif bir utanma duygusu var; ama zafer duygusu bunu fevkalade bastırıyor. En sonunda bu A L E S açıklandı. Ve içimde pır pır eden, ulan çalıştık da ama çakılmayalım şimdi diyen, ve bu ulan’ı ağzını doldura doldura söyleyen o maganda iç ses şimdi kapadı çenesini. Eşit ağırlıktan 81 aldım. Ne kadar mutluyum.

Ne kadar? Aslında tam da bilemiyorum hani. Haziranda, “mastır mı yapsam ki?” dedikten hemen sonra bu ales işine girişmiştim ya.. Araç amaç olmuştu ya sonra.. Ne mastır var kafada, ne bir şey. Varsa yoksa bu sınav olmuştu. Ha bitti gitti işte. Evet miso, şimdi? Ne bileyim ya, aslında 15 seneden sonra tekrar öğrenci olmak biraz ürkütüyor. Fikri bile zor geliyor. Kendi camiamızdaki psychoları gördükten sonra muhattap olmak zorunda kalmak, o ezici iktidarı hissetmek, kafa sallamak... Ya ne bileyim.

Öte yandan çok çekici programlar da var. Kadın çalışmaları var mesela. Dersler süper. Bir de Orta Doğu Çalışmaları var. O da çok güzel. Son derece güncel. Cidden bir şeyler katsın istiyorum, okuduğumu anlayayım, anladığımı ilgilenenlere anlatayım istiyorum. Onların fikrini almak, anlamak istiyorum. Gidip konuşmak lazım doğru düzgün biriyle. Öğrenci de olabilir, hoca da. Ne yapıldığını anlamak lazım. Sonradan memura dönmemek lazım. Gördünüz mü? Çok zor işte.

Durum budur. Biraz gaz lazım galiba. Bir de ısınma hareketleri gerekiyor bir hayli. Öylesine bir şey olmasın. Beni beslesin istiyorum. O kadar çok fason akademisyen var ki ortalıkta. Benden uzak olsunlar; ödüm kopuyor. Konuşacağım kişi çok önemli olacak sanırım.

Velhasıl bakiciiz. Mühim bir akademisyen bulup aydınlaniciiz.

marruu

7 yorum:

tavsan dedi ki...

Kadin calismalari masteri yapan arkadaslari vardi ama taa 9-10 sene once. Ama kotu birsey duydugumu hatirlamiyorum. Bence de bir sor cevrene tanidigi olan cikar herhalde.
Ben suan tez yazmaya calisirken aci ceksem de felsefe masteri yaptigim icin gayet memnunum. Ozellikle iyi hocalarin dersleri cok zevkli ve ogretici idi. Tezsiz master dusun diyecektim ama sen zaten sosyal tabandan geldigin icin yazi yazmak konusunda benim kadar sIkInti da cekmezsin tahminim.
Hic gozun korkmasin; ALES'ten iyi puan alan onu da yapar;) Onemli olan hangi hocadan hangi dersleri sececegini bilmek. Benim memnun kalmadigim sadece 3 ders oldu 10-11 ders arasindan.
Evet evet, hadi!

elektra dedi ki...

ben de diyordum ki, niye sonucu yazmıyor miso. e çok güzel, alan seçmek çok heyecanlı, bir o kadar da keyifli bir şey. sonucu bildirirsin di mi kedicim:) sevgiler...

Lapis lazuli dedi ki...

Yapilmis yapilmistir Miso'cugum!
Kolay ise kalkismamissin ama ustesinden de fazlasiyla gelmissin, tebrikler... Dilerim emegini degerlendirebilecegin guzel firsatlar, dusunceler cikar ortaya...

ganfi dedi ki...

vavvv misocum süpersin 81 ha valla bravo rica etsem benim eşimin yerinede sınava girebilirmisin onun 70 e ihtiyacı var geçemiyor bir türlü:)
mastır en azından kendi egona acayip iyi geliyor kesinlikle tavsiye ederim yeni bitirdim ya içimde acayip bir gurur var doktoraya bile yelteniyorum kendime güvenim neyim arttı,eminim sende kendine en uygun (fazla zorlamayıp eğlenceye dönüştüren :)bir dal bulup yaparsın,bak takıldığın yerde yardmcı olurum mastırlıyım artık:))
ben kim miyim(annece!)yeni mekana beklerim

elektra dedi ki...

iyi seneleeeeer:)

aslı hayvanı dedi ki...

aynı ruh hali bende de mevcut ama ben daha ales seviyesine bile gelebilmiş değilim. zarif totomu yerinden kaldırabilirsem psikoloji master'ı yapmak istiyorum... kısmetse, inşallah, 50 yaşına gelmeden :)

Evin Kedisi dedi ki...

Tebriklerrrrr :))) Ve iyi seneler Miso'm...Öhöm, ben yine uzun bir ara vererekten geldim. Kocaman kucaklıyorum, gerçekten de çok güzel bir haber.