5 Haziran 2007

Bindik bir alamete...


Efenim, biz bir ev aldık üç yıl önce. Aslında biz 2000’de bir ev almıştık. 2 oda, L salon ufacık bir ev. Oradan buradan borç bulduk, bir de sorduk soruşturduk, dediler ki ekonomi iyi gidiyor, istikrar filan, koşarak bir de döviz kredisi aldık. Sonra bir de Ilgaz efendi hasıl oldu, onun hazırlığı başladı. Ooo, ne mutluydu, film gibiydi. Derken Ecevit anayasa fırlattıı, ya da bize öyle dediler, yoksa Hüsamettin Özkan mıydı; neyse önemini yitirdi artık bu detay. Önemli olan bu hamlenin bizi de savurup atmasıydı. Bizim küçücük ev aldığımız döviz kredisi nedeniyle yalı fiyatına ulaştı. Benim karnım şiştikçe şişiyor, eşim günde bir kaç kere arayıp “haber dinleme, moralini bozma, hallederiz,” filan diyor.

Evin borcu bitti ama biz de bittik. Ama yine de dayanıklı çıktık; annemin arkadaşının kardeşi gibi intihar etmedik, paşa paşa ödedik. Ödeyemezsek çalacak bir kaç kapı buluruz dedik ama gerek kalmadı.

Ancak artık evden soğumuştuk. Kolay mı, her köşesine altın değerindeki dövizleri gömmüştük. Zaten Ilgaz gelince de sığamamaya başladık. Bir kaşıntı sardı ikimizi de. Evlere bakıyoruz, bizim gibi paşa soyundan olanlara layık olanlar ateş pahası. Aslında çok bir şey aramıyorduk, üç oda yeterdi filan; ama ne mümkün. Emlakçılar ben telefon etmişsem hiç oralı olmuyorlar; sesim öyle bir ilkokul beş orta-bir hesabı çıkıyor. Ofislerine gittiysek de ilgilenmiyorlar bile; ödeyemez bunlar bakışlarıyla üç beş fiyat veriyorlar filan.

Sonraaa, uzaaak bir yerde, ıssız ıssız yollardan geçildikten, sarp kayalar aşıldıktan sonra varılan Türkkonut2’de bir ev bulduk. Aman bir sevinç, bir coşku. Kolay mı, bizim uyduruk eve üç beş koyup müstakil ev alacağız. Yine koşup danışıyoruz, eş dost (döviz kredisini gazlayanlar değil bu sefer; onlarla artık görüşmüyoruz) buralar çok değerlenecek diyor. Evi satıyoruz, bayıldığımız bu evi alıyoruz.

Evin içi bomboş ama. (bööö) Perde taksan dışarıdan adam sanılır sanılmasına da, içinde kapı, mutfak, vs vb hiç bir şey yok. İçini yaptırmak için bir kaç fiyat aldıktan sonra bu evleri tavsiye eden eş dostu da hayatımızdan çıkartıyoruz. (Bir sonraki hamlede şehir değiştireceğiz sanırım). Adamlar evin içine 150 milyar harcanır filan diyor, ben baygınlıklar geçiriyorum...

Çook uzattım biliyorum. Üç senedir üç beş bir kenara koyduk, biraz da annemlerden borç harç filannn, dün bir takım adamlarla el sıkıştık. (Men in Black) Evi yaptırıyoruz en sonunda. Temmuz sonuna bitireceğiz dediler, çok inanmadık ama pek sevindik. Adamların iyi niyetli olduklarına inanmak istiyoruz, sevinç gözyaşları döküyoruz.

Sizleri de davet edebilmeyi umuyoruz.

Tabi önce taşınmayı umuyoruz.

marruu

17 yorum:

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Miso'cuğum,
Bir evi ilk baştan başlayıp döşemeye kalkışmak, zor iş gibi gözüküyor. Yine de bitmiş halini ve zevkle oturacağınızı düşününce, keyfiniz yerine gelir.
Kolay gelsin, güle güle oturun.

kecilerin cobani dedi ki...

yasasin. tebrik ederim. biraz da kolay gelsin derim. malum, ustalarin adı üstünde olanlarına pek rastlanmıyor. tenya üretiyo bi miktar insanın vücudu onlarla uğraşırken..
ben cok cebellesmistim. bir takim hinlikleri de ogrendim bu evler konusunda, bilgiler nispeten taze. yardimim olursa hemen yaz. (hani, cemkirme gibi kisimlari senin cok iyi kotaracagini dusunuyorum, onun disinda bi de iki yandan cemkirme gibi bisiiye ihtiyacin olursa, o zaman da yardima hazirim)
yasasin demis miydim?

kecilerin cobani dedi ki...

miso, demeyi unutmusum, cok iyiymis men in black'se. bizimkiler homeless drunk'lara benziyodu. demek ki iyi olacak, iyi olacak.
bayilirim o filme de yau..ilkine, fakat..

Adsız dedi ki...

Cok tebrikler!!!!! Umarim o evde cok cok mutlu yasarsiniz, beni de bir cay icmeye davet edersiniz. :o)

Ben ev almak ruyalarimdan tamamen bosanmis durumdayim. 800 bin dolar filan falan. Bir de her yil ha babam de babam vergi! Yok canim, biz en iyisi baskalarinin evlerinin icine etmeye devam edelim! :oP

Ama neyi ozledim bak: evlerden ne zaman cikacagimizi bilemedigimiz icin, hicbir zaman duvarlari boyamiyoruz. Ev sahibi, yasal olarak evi boyanmis ve butun banyosu yenilenmis olarak vermek zorunda. Amaaaa.... Ah, bir kerecik de istedigim renk bir odada oturabilsem! Neyse, bu seferkini hos bir renge boyamislar. Yillarca hastahane odasi gibi beyaz odalarda yasadim ben! :oP

Acele etmeyin. Yavas yavas, siz icindeyken bile yapilir hersey. Burada insanlarin yasayip gittigi evleri gorsen sasarsin. Bizde imkan yok, hicbir kadin tasinmaz oyle yere! Ama burada, oylece idare edenleri biliyorum.

Evinizde cok mutlu olun yahu!

www.elifsavas.com/blog

Elif Derviş dedi ki...

Umarım her şey istediğiniz gibi gelişir ve tez zamanda minimum masrafla biter Misocum :)

elektra dedi ki...

allahım ya:)
biz garibanlar, günahımız kadar sevmediğimiz politikacılar nedeniyle ne kadar eğleniyoruz di mi şu memlekette?
yok attan düştü, yok anayasa fırlattı, yok nezle oldu, yok amuda kalktı...
ben de, bir özal'ın ölümü krizi hatırlıyorum kişisel tarihimde, borsa'da bir ev paramızı batırdığımız. bu ölüme bu kadar üzüleceğim aklıma bile gelmezdi.:(

neyse, ama senin bu mutluluğun unutturur sana her şeyi. şimdiden güle güle otur:)

buucuu dedi ki...

Allaaaam şükürler olsun heyo heyoooo :)
Benim canım ablacım, biricik emlak cini, esnaf dostu ablacım! En sonunda yaaa, acaip sevindim okuduğumda. Kuracağın siteye de bir adım daha yaklaşıyorsun böylelikle sanırım :)
Bennim canım ablam yıllardır emlak piyasasını alt üst eder, nerede kaç liraya kiralık/satılık ev bulunur, dükkan olarak kullanılabilir mi, kartonpiyeerler nasıl ,parkeler en son ne zaman cilalanmış, muhit nasıl, komşular nasıl, kapının önüne ayakkabı çıkarırlarmı ki vs...
Sonunda muradımıza erdik :)
Öperim
Özlerim

miso dedi ki...

Sevgili ekmekçikız,
Hem ne zor, nasıl gözümde büyüyor anlatamam. İnşallah keyifle oturacağız bakalım.

Çobancım,
Stereo çemkirme hadisesine bittim. Hinlikleri önceden ipucu olarak alabilirsem bahtiyar olurum. (Bu arada homeless drunk muhabbeti süper. Bizimkiler de Türk versiyonu men in black, bir şey zannetme yani. Göbek tamam, gömleğin bir kısmı pantolon dışında filan)

Elifcim merhaba,
Keşke gelsen de bir çay içsek gerçekten de. Çok şaşırdım sizin oralardaki bitmemiş evlerde yaşama hikayesine. Hijyen nasıl oluyor o durumlarda aceba? :) Bir de ne kadar pahalıymış diyeceğim ama buralar da hiç altta kalmıyor inan. 2 ay önce bir apartman dairesine 400000 dolar istediler. Dört oda bir salon bir ev sonuçta.

Delicim,
Bebişi kapar gelirsin, çoban da gelir. Keyif yaparız inşallah. Bir de Dufresnee...

Canım Burcu,
Ya cidden emlakçı gibi oldum bir aralar:) Ama ne yapayım, ben EV seviyorum. Hoşuma gidiyor. Bir sonraki hayatımda mimar olacağım, biliyorum. Bu arada bu kadar masrafın altına giriyouz, tatil işi ne olacak bilmiyorum.

Özlerim yazıp durma, bütün tüylerim ayağa kalkıyor.

marruu

buucuu dedi ki...

tatile buraya gelmezseniz ayaga kalkan butun tuylerinizi iple yolarim miso. Nolur gelin nolur ya. 10 iş günü tatilim var, saklıyorum bak.
Dibine kadar duygu sömürüsü yaparım ona göre.
Kocanın da kalmayan saçlarını yolarım
gelirseniz bu sefer sizi daha uygun yerlere götürürüm, para harcatmam nolur ya
yazarım
özlerim
özlerim,özlerim,özlerim,özlerim,özlerim,özlerim,özlerim,özlerim,

weiss und schwarz dedi ki...

aslında bu aralar ben de aynı kaygı ve telaş içindeyim,işin çok zahmetli ve tuzlu olacağı bi yana bir de her zaman sevebileceğin bişey bulmak zorluyo biraz. sizin adınıza sevindim ama insanın kendi evinde oturması, ve parasına kendi evi için kıyması hoş bişey. Yeni ev size şans da getirsin inşallah giden paraların yerine...umarım herşey planladığın gibi olur.

endiseliperi dedi ki...

ah miso'cuğum yine de iyi bir gelişme. çok sevindim. ben de hep ev sahibi olmayı, içini dilediğim gibi boyayıp, dilediğim gibi duvar yıkmayı hayal ederim. benim hep duvar yıkma, ferahlatma projelerim vardır, ama ellemin duvarı da yıkılmaz.

çok sevindim. güle güle oturun. bir dönem herkes çok fena şeyler yaşadı. boşver artık hiç düşünme onları. çok iyi bir haber bu.

sevgiler.

miso dedi ki...

Sevgili weiss,
Sen evlenecektin, değil mi? Kolay gelsin. Seninki daha zor inan. Böyle bir pembe masal cilası çekesi geliyor insanın evlenirken. Çok özeniyor cidden. Bizimki biraz farklı şu anda. Kazasız belasız atlatalım da inşallah :)

Sevgili peri,
İyi dileklerin için çok teşekkür ederim. İnsanın kendi evi olması cidden farklı bir şey. O ufak evimizde yattığımız ilk gece çok özeldir benim için. Hala özeldir hem de.
Bu arada ben o evi hep sizin gibi kurgulamıştım. İşte bir başka endişeli peri episodu daha :) Kendi evinin duvarlarını istediğin gibi yaparsın umarım.

marruu

kıvır dedi ki...

ben müstakil olduğunu bilmiyordum.Hadi hayırlısı.güle güle oturun

Adsız dedi ki...

MISO hayırlısı olsun müstakil olması ılgaz a da iyi gelecek eminim enazından avuç içi kadar bile olsa bahçe bahçedir sonuçta...

tadilat işini kafanda büyütme diyemeyeceğim ama fazla büyütme sen yinede öyle yada böyle oluyor allah kazasız belasız oturmak nasib etsin nazara çok inanırım o yüzden hiç eksik olmaz sağol sun


bendeevin tadilatını bitirimişken iki gündür deli gibi uğraşıyorum
azıcık mutfağı ( komple ) yaktık ta...

:)

sağlıklı mutlu sorunsuz huzur dolu bir evin olsun

miso dedi ki...

Kıvırım,
İşler bir bitsin, ilk davet edeceklerimden olacaksınız inşallah.

Diagonel,
İyi dileklerine teşekkürler. Dediğin gibi Ilgaz için de çok iyi olacak umarım. Oğlum koşmaaa, oğlum anırmaa durumları bitecek. Oturduğumuz yerin ses yalıtımı o kadar kötü ki alt kattakinin msn'ini duyuyorum zaman zaman. Mutfağınıza da geçmiş olsun. Çok üzüldüm :(

uykucu dedi ki...

misocum hayırlı uğurlu olsun.sen benim hayallerimdeki eve kavuşmuşsun !!müstakil ev nefistir. bizimde evlendiğimiz günden beri olan ev hayalimiz sağolsun hep kursakta kaldı şimdide kendi evim gibi benimsediğim bir evde oturuyorum ve sanki benimmiş hayali kuruyorum(ev sahibinin oğlu başka şehire yerleşti tehlike geçti:)bu arada dekorasyon için yardım istersen elimizden geleni yaparız (eşimde bende az buçuk anlıyoruz tecrübe var yani. hem ucuz yerleri, imalatçılarıda iyi biliriz.süs püs istersende, seramik -heykel vb ben burdayım mesaj at)çooook kolay gelsin .davete koşarak geliriz:)

miso dedi ki...

figencim
çok sağol. İşler biter bitmez bekliyorum inşallah.