20 Ocak 2007

Hrant Dink

Bir ülkeyi sevmek nasıl bir şeydir, bana tarifini yapabilecek olan var mı? Ben artık kendimi hiç bir yere aitmiş gibi hissetmiyorum ve Hrant Dink gibi insanlar öldürüldükçe daha da çok, daha da çok nefret ediyorum her şeyden.
Biz nasıl insanlarız ki beynimizin yarısı komplo teorileriyle dolu? Biz nasıl insanlarız ki böyle bir adam öldürüldüğünde, "evet üzüldüm," lafımızı amalarla tamamlıyoruz? Çünkü biz kendimizden başka hiç bir yere ve hiç bir insana bakmayan insanlarız.
Siz hiç bir Ermeni'yle arkadaş oldunuz mu? Veya bir Musevi'yle? Ben 4 yılımı bir Ermeni'yle aynı sınıfta geçirdim. Ve Nayat'ın benimle ne kadar aynı olduğunu gördüm o sıralara oturduğum her gün. O kızla ne kadar aynı kaygıları taşıdığımı, aynı kızsal durumlara ağlayıp güldüğümü, hep aynı şeyleri yaşadığımı gördüm. Peki bana siz Ermeni'leri tarif edebilir misiniz? Bu ülkedeki bir sürü insanın kafasında canlanan yaratık nasıl bir şeydir acaba?
Ben artık bütün inancımı yitirdim. Bizim resmi tarihimiz, ve diğer bütün ülkelerin resmi tarihi kocaman bir yalandır. Çünkü resmi tarihi muktedirler yazar; diğerleri ise ama ama diyerek bakar.
Tabi ya, Osmanlı'yla başlayan hoşgörü bu değil mi?
Öldür, hemen öldür, başka hiç bir çözüm yok. Senin gibilerin soyu tükenmesin diye öldür. Yüreğini de ferah tut, senin gibilerin soyu tükenmez.
Etmek istediğim hakarete uygun sözcük bulamıyorum.
Ne bir hayvan ismi, ne de bir küfür.
Uzundur bu kadar hiddetten boğulmamıştım.
Uzundur bu kadar nefretle dolmamıştım.
Hrant Dink'ler ölür işte, böyle bal gibi ölür. Ve bir işin barışla, uzlaşmayla, iki tarafın da gözüyle bakılarak çözüleceğini savunan insanlar işte böyle öldürülür.
Kahrolun.
Ve Tanrı varsa eğer sonsuza kadar lanetlenin!!!

3 yorum:

Elif Derviş dedi ki...

Hissettiklerine katılmamak söz konusu değil, bu yapılanları ne affetmek ne de anlamak mümkün. Kaçıncı olay bu böyle...Ama demişsin ki;
"Uzundur bu kadar hiddetten boğulmamıştım. Uzundur bu kadar nefretle dolmamıştım."

Ama dolma, boğulma nolur, en azından bir tarafa yüklenecek şekilde dolma...belli ki istenilen bu zaten. İnsanları nefretle doldurmak, birbirlerine saldırtmak, "suçlu sensin", "hayır asıl suçlu sensin" polemiğini tekrar alevlendirmek. Bilmiyorum....aklımdan şu an geçenler bunlar...görüşürüz.

gaykedi dedi ki...

"Gözlerin rengi, biçimi ne kadar farklı olursa olsun gözyaşlarının rengi aynıdır"....Afrika Atasözü

"Genetik bağlamında bilimsel olarak kanıtlanmış herhangi bir insan ırkı yoktur ama ırkçılık ve ırkçılar vardır. Saf bir Fransız, İngiliz, İtalyan, Alman, İspanyol, Bulgar, Rus, Yahudi ırkı olmadığı gibi 24 ayar bir Türk ırkı da yoktur. Ama bunların ırkçıları vardır!"...Özdemir İnce

Ermeni de olsak Türk' te, Yunan' da, zenci de, beyaz da "Gözyaşlarımız Aynı Renk".... insanlık olarak insan yiyen ırkçı yamyamlara bir kurban daha verdik...ne kadar üzüldügümü anlatmam zor..dün gozyaslarimi tutamadim ve bir Türk olarak ülkemin ırkçılarından bir kez daha utandim....Nur içinde yat sevgili Hrant....

gaykedi dedi ki...

ermeni kelimesini kufur olarak kullananlar simdi de "Hepimiz Ermeniyiz" sloganina bozulmuslar hic sasirtici degil bu ama cok uzucu :(